- Βασικός παράγοντας της επιτυχημένης θεραπείας είναι ο εξατομικευμένος σχεδιασμός θεραπευτικής παρέμβασης και η πείρα του ειδικού.
- Όσο πιο έγκαιρα λοιπόν εντοπιστούν οι διαταραχές της επικοινωνίας, τόσο καλύτερο και ταχύτερο θα είναι το αποτέλεσμα της παρέμβασης. Στις περισσότερες περιπτώσεις θα είναι πλήρης και τέλεια η θεραπεία και στις πιο δύσκολες περιπτώσεις θα αλλάξει η πρόγνωση, και το παιδί θα έχει πολύ καλύτερη επίδοση από την αρχική του εικόνα.
- Επίσης, επειδή από ερευνητικά δεδομένα αυτές οι διαταραχές συνδέονται με μετέπειτα μαθησιακές δυσκολίες, είναι σωστό το παιδί πριν την πρώτη δημοτικού, δηλαδή γύρω στην ηλικία των 6 ετών να έχει μάθει να μιλάει σωστά, να έχει αποκτήσει το αναμενόμενο για την ηλικία του λεξιλόγιο (ουσιαστικά, ρήματα, επίθετα), καθώς και να μπορεί να το χρησιμοποιεί, ώστε να κάνει μια καλή περιγραφή εικόνων και ιστορίας με εξέλιξη.
- Σε παιδιά που αυτό δεν είναι δυνατό, διδάσκονται επιπλέον εναλλακτικοί τρόποι επικοινωνίας.
Σημαντικοί παράγοντες για καλύτερη παρέμβαση
- Η σοβαρότητα της διαταραχής
- Η πρώιμη έναρξη της θεραπευτικής αντιμετώπισης
- Το νοητικό επίπεδο του παιδιού
- Ο βαθμός προσοχής και συνεργασίας του παιδιού
- Η ακουστική του ικανότητα και αντίληψη
- Η συνεργασία με τους γονείς
- Ο χρόνος που διαθέτουν οι γονείς στην ενασχόληση των παιδιών τους
- Η συνέπεια στη μελέτη
- Τα συννοδά προβλήματα